عصر نوآوری در تحلیل‌گری افراد (منابع انسانی)

عصر نوآوری در تحلیل‌گری افراد (منابع انسانی)

سه: عصر نوآوری در تحلیل‌گری افراد (منابع انسانی): 2015 - 2020
اواسط دهه 2010 تغییری در مسیر حوزه تحلیل‌گری افراد مشاهد شد.

محرک اصلی انتظارات اجرایی بود - از مدیران ارشد منابع انسانی به طور فزاینده ای خواسته می شد تا نیروی کار خود را در پاسخ به تقاضاهای بازار، مدرن کنند.

عصر نوآوری با چیزهای «جدید» مشخص می‌شود: مدل‌های جدید، استفاده‌های جدید از فناوری، شیوه‌های جدید تخصص، ورود متخصصان جدید به حرفه تحلیل‌گری افراد و رویکردهای جدید برای ایجاد ارزش تجاری.

در درون شرکت ها، تحلیل‌گری افراد (منابع انسانی) از یک عملکرد تکمیلی در منابع انسانی به یک جزء اصلی از افراد و استراتژی کسب و کار تغییر یافت. این به ایجاد سازمان های منابع انسانی همسو با کسب و کار در سراسر جهان کمک کرده است. این موضوع در گزارش سال 2017 توسط انجمن تحقیقات شرکتی، تجزیه و تحلیل نیروی کار استراتژیک (Levenson و Pillans، 2017) برجسته شده است، که نشان می دهد 69 درصد از شرکت هایی با 10000 کارمند یا بیشتر دارای یک تیم تحلیل‌گری افراد هستند. در پایان دهه، تحلیل‌گری افراد در سازمان‌هایی با هر اندازه، صنایع و جغرافیا ظاهر شدند.

در پایان این دوره، گزارش گرایش‌های سرمایه انسانی جهانی دیلویت در سال 2018، «داده‌های افراد» را به‌عنوان مهم‌ترین روند مشترک با رتبه‌بندی بیش از 11000 پاسخ‌دهنده شناسایی کرد.

برای کسانی از ما که بیش از پنج سال در زمینه تحلیل‌گری افراد بودیم (مثل من و جاناتان)، این شناخت، لحظه ای برجسته به نظر می‌رسید.

پنج عصر در تحلیلگری افراد (منابع انسانی)

یک: عصر اکتشاف: 1911 - 2010
دو: عصر تحقق: 2010 - 2015
سه: عصر نوآوری: 2015 - 2020
چهار: عصر ارزش: 2020-2025
پنج: عصر تعالی: 2025-2030
برای توضیح هر عصر روی آن کلیک کنید.

اگر به حوزه تحلیل‌گری افراد (کارکنان) علاقمند هستید و تصمیم دارید در این حوزه از جدیدترین بینش ها و رویکردها مطلع شوید، همچنین با مفاهیم و ابزارهای این حوزه عمیقا آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم در مسترکلاس People Analytics با تدریس دکتر هادی عارف ثبت نام و شرکت کنید.

علاوه بر این، اگر در سازمان خود تمایل دارید تا در حوزه تحلیل‌گری افراد (کارکنان) پروژه‌ای را انجام دهید و نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با متخصصان آرسا (آکادمی رفتار سازمانی) در ارتباط باشید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)