عصر ارزش در تحلیل‌گری افراد (منابع انسانی)

عصر ارزش در تحلیل‌گری افراد (منابع انسانی)

چهار: عصر ارزش در تحلیل‌گری افراد (منابع انسانی): 2020-2025
در سال 2019 - در اواخر عصر نوآوری - مجمع جهانی اقتصاد منتشر کرد: HR 4.0: شکل دادن به استراتژی های مردم در انقلاب صنعتی چهارم. در این گزارش شش مورد ضروری برای عملکرد منابع انسانی در آینده مشخص شده است. هر شش مورد توسط داده ها و تجزیه و تحلیل افراد پشتیبانی می شوند.

تنها چند هفته بعد، گزارش گرایش‌های استعدادهای جهانی LinkedIn در سال 2020، "People Analytics" را به عنوان یکی از چهار گرایش مهم در آینده استخدام و منابع انسانی رتبه‌بندی کرد.

سال 2020 یک سال مهم در تحلیل افراد بود. درست همانطور که بحران مالی جهانی یک دهه قبل تحلیل‌های مردمی را به عصر جدیدی سوق داده بود، بحران‌های سه‌گانه همه‌گیری جهانی کووید-19، نابرابری نژادی و عدم اطمینان مالی همین کار را در سال 2020 انجام داد.

تجزیه و تحلیل مردم باید در نقش اصلی خود قدم بگذارد.

در سطح جهانی، عملکردهای تجزیه و تحلیل افراد برای ارائه داده ها و اطلاعات به مدیران C-suite در واکنش سریع به همه گیری جهانی در موضوعاتی مانند کار از راه دور، عفونت، غیبت و رفاه روانی مورد نیاز بود. این کارکرد تجزیه و تحلیل افراد را به سطوح جدیدی از فوریت و دقت برای تصمیم گیری های عملیاتی روزانه و برنامه ریزی بلندمدت سناریوهای استراتژیک سوق داد.

به این ترتیب، نشانه‌ای وجود داشت که تجزیه و تحلیل افراد - به عنوان یک کارکرد در سازمان‌ها - در حال سرمایه‌گذاری بر روی افراد و فناوری برای رسیدگی به این تقاضاهای افزایش یافته است. مطالعه ای توسط Insight222 در سال 2020 نشان داد که 93 درصد از عملکردهای منابع انسانی اندازه تیم تجزیه و تحلیل افراد خود را حتی با وجود عدم اطمینان مالی ایجاد شده توسط همه گیری افزایش یا حفظ می کنند. علاوه بر این، 97 درصد سرمایه گذاری فناوری خود را در تجزیه و تحلیل افراد افزایش یا حفظ خواهند کرد (Ferrar، Styr و Ktena، 2020).

با حمایت داده‌ها و بینش‌های ارائه شده توسط تیم‌های تجزیه و تحلیل افراد، نقش مدیر ارشد منابع انسانی در سال 2020 حیاتی‌تر شد. مقاله‌ای در این مقاله آغاز شد: «در یک بیماری همه‌گیر، یک مدیر ارشد مردمی می‌تواند یک شرکت را بسازد یا شکست دهد». اکونومیست، نقش مهمی را با نقش مدیر ارشد مالی (CFO) در طول بحران مالی جهانی مقایسه می‌کند.

این دوره ای که ما در آن قرار داریم توسط تجزیه و تحلیل افراد تعریف شده است که ارزش را مستقیماً به کسب و کار ارائه می دهند. عصر ارزش با چهار "ستون" اعتماد، شمول، هدف و برابری (همانطور که در زیر ذکر شده است) با هشت "مرگروند" که بر تقاضا و فعالیت تأثیر می گذارد، همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است، مشخص می شود:

  • اعتماد بیشتر بین گروه های ذینفع به ویژه مدیران و رهبران
  • شمولیت بیشتر در محیط کار، به جای تمرکز بر «فقط» موضوع تنوع
  • هدف بزرگتر برای یک "دعوت عالی"
  • احساس برابری بیشتر

عصر ارزش در تحلیلگری افراد
شکل 2: عصر ارزش با اعتماد، شمولیت، هدف و برابری مشخص می شود، با هشت روند بزرگ که بر تقاضا و فعالیت تأثیر می گذارد. برگرفته از Excellence in People Analytics، جاناتان فرار و دیوید گرین (کوگان پیج، 2021)

دیدگاه گسترده‌ای وجود دارد که بسیاری از این ابر روندها و ستون‌ها، اگر نگوییم همه آن‌ها، توسط همه‌گیری شتاب بیشتری گرفته‌اند. به عنوان مثال، هدر مک گوان در مقاله فوربس در سال 2020 اظهار داشت: «جایی که زمانی آینده کار را در طول سال‌ها آشکار می‌کردیم، اکنون معتقدیم که با ویروس کرونا به عنوان یک شتاب‌دهنده، همه چیزهایی که در مورد آینده کار پیش‌بینی کرده‌ایم طی ماه‌ها آشکار خواهد شد. (مک گوان، 2020).

پنج عصر در تحلیل‌گری افراد (منابع انسانی)

یک: عصر اکتشاف: 1911 - 2010
دو: عصر تحقق: 2010 - 2015
سه: عصر نوآوری: 2015 - 2020
چهار: عصر ارزش: 2020-2025
پنج: عصر تعالی: 2025-2030
برای توضیح هر عصر روی آن کلیک کنید.

اگر به حوزه تحلیل‌گری افراد (کارکنان) علاقمند هستید و تصمیم دارید در این حوزه از جدیدترین بینش ها و رویکردها مطلع شوید، همچنین با مفاهیم و ابزارهای این حوزه عمیقا آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم در مسترکلاس People Analytics با تدریس دکتر هادی عارف ثبت نام و شرکت کنید.

علاوه بر این، اگر در سازمان خود تمایل دارید تا در حوزه تحلیل‌گری افراد (کارکنان) پروژه‌ای را انجام دهید و نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با متخصصان آرسا (آکادمی رفتار سازمانی) در ارتباط باشید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)