پنج عصر تحلیل‌گری افراد (منابع انسانی)

پنج عصر تحلیل‌گری افراد (منابع انسانی)

در حین نوشتن اولین کتابم با عنوان "تعالی در تحلیل‌گری افراد"، به همراه همکار، دوست و نویسنده همکارم جاناتان فِرار، به تاریخچه تجزیه و تحلیل افراد به عنوان یک زمینه توجه زیادی کردیم - به ویژه، چگونگی تکامل آن برای ایجاد ارزش و تأثیرگذاری بر نیروی کار و شرکت ها به طور یکسان
تحلیل‌گری افراد درباره منابع انسانی نیست. تحلیل‌گری افراد درباره کسب و کار است. این در مورد ارائه ارزش تجاری، ارزش برای کارکنان و نیروی کار، و ارزش برای مدیران است تا آنها بتوانند بر اساس حقایق تصمیمات مربوط به افراد را بگیرند. در بهترین حالت، تجزیه و تحلیل افراد بر هیئت مدیره، سرمایه گذاران و جامعه گسترده تر نیز تأثیر می گذارد.

تحلیل‌گری افراد درباره منابع انسانی نیست. تحلیل‌گری افراد درباره کسب و کار است.

تجزیه و تحلیل افراد به عنوان یک رشته در حال گسترش در اهمیت در منابع انسانی و به طور کلی در سراسر تجارت است. افراد دارای مهارت های تحلیلی در منابع انسانی بیش از هر زمان دیگری وجود دارد و عمق تخصص سالانه در حال افزایش است (اینکدین، 2020). این رشد به شدت با ارزش مالی بالقوه ای که یک رویکرد مبتنی بر داده در عملکرد افراد می تواند ارائه دهد همسو است - که امروزه به صدها میلیون دلار برای خطوط اصلی و پایین سازمان ها می رسد.
به عنوان مثال، گوگل محاسبه کرده است که با کاهش زمان استخدام جدید از نه ماه به شش ماه، تقریباً 400 میلیون دلار صرفه جویی کرده است (McAleer, 2018). جینی رومتی، مدیرعامل سابق آی‌بی‌ام، فاش کرد که این شرکت «نزدیک به 300 میلیون دلار در هزینه نگهداری در برنامه ساییدگی پیش‌بینی‌کننده خود صرفه‌جویی کرده است (روزنبام 2019). و Clarks خرده فروش کفش دریافتند که یک واحد درصد در مشارکت کارکنان ارزش 0.4 درصد بیشتر از بهبود عملکرد تجاری را دارد (Levenson and Pillans, 2017). در زمینه گزارش سالانه کلارک در سال 2019، این تقریباً 60 میلیون پوند به ازای هر درصد مشارکت کارکنان است.

پنج عصر تحلیل‌گری افراد (منابع انسانی)
تاریخ درس مورد علاقه من در مدرسه بود. اگر به اندازه کافی بدشانس باشید که در یک مهمانی با من وارد گفتگو شوید، در خطر هستید که در مورد موضوعاتی از جمله: جنگ رزها، سلسله تودور و جنگ داخلی انگلیس غزلیات اپیلاسیون کنم. من اعتقاد راسخ دارم که بهترین راه برای درک حال و ارزیابی آنچه در آینده در انتظار شماست، مطالعه گذشته است.
نوشتن تعالی در تحلیل افراد، جاناتان و من را وادار کرد تا درباره تحقیقات و کارهایی که در دهه گذشته با شرکت‌ها انجام داده‌ایم فکر کنیم. برای من، این شامل در نظر گرفتن مجموعه‌های منظم منابع تحلیل‌‌گری افراد است که در چند سال گذشته گردآوری کرده‌ام.
وقتی تاریخ را تجزیه و تحلیل کردیم، حال را مطالعه کردیم و به آینده نگاه کردیم، تحقیقات و تجربه ما را به این نتیجه رساند که برای توصیف تاریخ و آینده تجزیه و تحلیل افراد، پنج "عصر" وجود دارد.

کتاب "تعالی در تحلیل‌گری افراد" به این عنوان "درایو: پنج عصر تحلیل‌گری افراد" اشاره می کند (شکل یک را ببینید):
پنج عصر تحلیلگری افراد
شکل یک: درایو: پنج عصر تحلیل‌گری افراد. برگرفته از کتاب تعالی در تحلیل‌گری افراد، جاناتان فِرار و دیوید گرین (کوگان پیج، 2021)


پنج عصر تحلیل‌گری افراد (منابع انسانی)
یک: عصر اکتشاف: 1911 - 2010
دو: عصر تحقق: 2010 - 2015
سه: عصر نوآوری: 2015 - 2020
چهار: عصر ارزش: 2020-2025
پنج: عصر تعالی: 2025-2030
برای توضیح هر عصر روی آن کلیک کنید.

اگر به حوزه تحلیل‌گری افراد (کارکنان یا منابع انسانی) علاقمند هستید و تصمیم دارید در این حوزه از جدیدترین بینش ها و رویکردها مطلع شوید، همچنین با مفاهیم و ابزارهای این حوزه عمیقا آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم در مسترکلاس People Analytics با تدریس دکتر هادی عارف ثبت نام و شرکت کنید.

علاوه بر این، اگر در سازمان خود تمایل دارید تا در حوزه تحلیل‌گری افراد (کارکنان) پروژه‌ای را انجام دهید و نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با متخصصان آرسا (آکادمی رفتار سازمانی) در ارتباط باشید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)