چهار روند کلیدی (ترند) تحلیل‌گری افراد

چهار روند کلیدی (ترند) تحلیل‌گری افراد

تحلیل‌گری افراد طی دو دهه اخیر دچار تغییر و تحولات چشم گیری شده است. ورود تکنولوژی های نوین چه در حوزه کلان داده و چه در حوزه مصورسازی و چه در حوزه هوش مصنوعی، همگی این تغییرات را شدت بخشیده است.

در ادامه چهار روند کلیدی (ترند) تحلیل‌گری افراد را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

1. ایجاد انقلابی در نقش و کارکرد منابع انسانی
تحلیل‌گری افراد در حال تغییر شکل عملکرد منابع انسانی از اداری و عملیاتی بودن به یک شریک استراتژیک در هدایت نتایج کسب و کار است. با استفاده از ابزارها و تکنیک های پیشرفته تجزیه و تحلیل، تیم های منابع انسانی می توانند بینش های ارزشمندی را از داده ها استخراج کنند، و آنها را قادر می سازد تا تصمیمات مبتنی بر داده را اتخاذ کنند که با اهداف سازمانی هماهنگ باشد. این تحول به متخصصان منابع انسانی قدرت می‌دهد تا تمرکز خود را از وظایف معاملاتی به ابتکارات استراتژیک، مانند کسب استعداد، حفظ و توسعه تغییر دهند.

 

2. تبدیل تعاملات تجاری منابع انسانی
تحلیل‌گری افراد به تیم های منابع انسانی توانایی ارائه بینش های مبتنی بر داده به رهبران کسب و کار را می دهد و مکالمات معنادار و تاثیرگذارتری را تقویت می کند. سپس متخصصان منابع انسانی می‌توانند تأثیر ابتکارات منابع انسانی را بر معیارهای کلیدی کسب‌وکار، مانند درآمد، بهره‌وری و سودآوری به‌طور مؤثری به اشتراک بگذارند. این تحول، مشارکت بین منابع انسانی و سایر عملکردهای تجاری را تقویت می کند و منابع انسانی را به عنوان یک مشارکت کننده ارزشمند در استراتژی کلی کسب و کار و موفقیت قرار می دهد.

 

3. ارتقای ارتباط واحد منابع انسانی - کارکنان
تحلیل‌‌گری افراد همچنین باعث ایجاد تحول در رابطه واحد منابع انسانی و کارکنان می شود. با تجزیه و تحلیل داده‌های کارکنان، سازمان ها می توانند بینش عمیق تری در مورد احساسات، ترجیحات و نیازهای کارکنان به دست آورند. این رویکرد مبتنی بر داده، تیم‌های منابع انسانی را قادر می‌سازد تا تجربیات کارکنان را شخصی‌سازی کنند، برنامه‌های توسعه را طراحی کنند و یک محیط کاری فراگیرتر و جذاب‌تر ایجاد کنند. نتیجه یک پیوند قوی‌تر بین منابع انسانی و کارکنان است، زیرا متخصصان منابع انسانی می‌توانند نیازهای فردی کارکنان را بهتر درک کنند و برآورده کنند، که منجر به سطوح بالاتر تعامل و رضایت می‌شود.

 

4. افزایش کیفیت تحلیل‌گری افراد
با پیشرفت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تیم‌های منابع انسانی می‌توانند بینش‌های پیچیده‌تر و دقیق‌تری را از مجموعه داده‌های پیچیده باز کنند. مدل‌های تحلیل پیش‌بینی‌کننده می‌توانند روندهای آینده نیروی کار را پیش‌بینی کنند، خطرات فرسایشی بالقوه را شناسایی کنند، و حتی فرصت‌های یادگیری و توسعه شخصی‌شده را برای کارکنان توصیه کنند. این بینش‌های پیشرفته، متخصصان منابع انسانی را قادر می‌سازد تا در تصمیم‌گیری، بهینه‌سازی استراتژی‌های مدیریت استعداد و بهبود عملکرد کلی سازمان، فعال‌تر و استراتژیک‌تر باشند.

 

پذیرش این چهار روند، تیم‌های منابع انسانی را قادر می‌سازد تا به شرکای استراتژیک در پیشبرد موفقیت سازمانی تبدیل شوند و عملکرد منابع انسانی مبتنی بر داده‌ها، چابک‌تر و کارمند محورتر ایجاد کنند.

 

اگر به حوزه تحلیل‌گری افراد (کارکنان) علاقمند هستید و تصمیم دارید در این حوزه از جدیدترین بینش ها و رویکردها مطلع شوید، همچنین با مفاهیم و ابزارهای این حوزه عمیقا آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم در مسترکلاس People Analytics با تدریس دکتر هادی عارف ثبت نام و شرکت کنید.

علاوه بر این، اگر در سازمان خود تمایل دارید تا در حوزه تحلیل‌گری افراد (کارکنان) پروژه‌ای را انجام دهید و نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با متخصصان آرسا (آکادمی رفتار سازمانی) در ارتباط باشید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)