چگونه تجربه افراد را در سازمان خود بهبود بخشید

چگونه تجربه افراد را در سازمان خود بهبود بخشید

شما می خواهید که کارکنان تان احساس کنند که به عنوان یک انسان و نه فقط کارمند شناخته می شوند. هنگامی که آنها این نوع پذیرش را احساس می کنند، مایل خواهند بود که مشارکت معنادارتری در سازمان داشته باشند.

در اینجا هفت پیشنهاد برای بهبود تجربه افراد سازمان شما وجود دارد:

  1. مشارکت رهبران سازمان را جلب کنید

در حالی که تیم منابع انسانی یا تیم تجربه افراد نقش بزرگی در طراحی و شکل دادن به تجربه افراد یا حتی مالکیت آن دارد، اساساً مسئولیت آن بر عهده کل سازمان است.

مدیران ارشد باید استراتژی و منابعی را برای پیشبرد تجربه افراد شما تائید و تصویب کرده و به آنها متعهد شوند. آنها، همراه با دیگر رهبران، نفوذ فوق العاده ای بر نیروی انسانی دارند. رهبران کسب و کار می توانند هر ابتکاری را برای موفقیت با ابراز اطمینان و حمایت از آن تنظیم کنند.

در اینجا چند ایده برای تشویق تجربه رهبری برای افراد وجود دارد:

  • برخی از مسائل خاصی را که کسب و کار شما با آن مواجه است و اینکه چگونه این تلاش ها تفاوت مثبت ایجاد می کند را شناسایی کنید.
  • مزایای ملموس برای سازمان و همچنین آنچه کارکنان به دست خواهند آورد را توضیح دهید.
  • نظرات آنها (افراد) را جویا شوید، به ایده های آنها گوش دهید و به نگرانی های آنها رسیدگی کنید.

 

  1. متقاضیان شغلی و همکاران سابق خود را در نظر بگیرید

در بازار کار فعلی، متقاضیان شغلی انتخاب های زیادی برای محل کار دارند. شرکت ها برای جذب استعدادهای برتر باید یک ارزش پیشنهادی کارکنان (EVP: Employee Value Proposition) شامل تجربه ای ارزنده ارائه دهند که آنها را از سایر کارفرمایان متمایز کند.

کارمندان، کارکنان شرکتی، مترجمان آزاد، و کارکنان قراردادی یا شرکت‌کنندگان همگی می‌خواهند در کاری معنادار مشارکت کنند که می‌توانند با آن رشد کنند. این بدان معناست که علاوه بر حقوق و مزایای خوب، باید محیط و فضای مناسب را نیز ارائه دهید.

این که چگونه یک فرد سازمان شما را درک می کند با اولین برداشت او به عنوان یک جوینده کار شروع می شود و درک آنها پس از خروج از آنها دنبال می شود. بینش آنها تجربه کلی افراد شما را تشکیل می دهد. هنگام ترسیم "سفر کارکنان" خود، از متقاضیان شغلی و همکاران سابق غافل نشوید. آنها می توانند به بخش مهمی از اعتبار و استعداد سازمان شما تبدیل شوند.

 

  1. روی تجربه ورود افراد تمرکز کنید

اگرچه متقاضیان شغلی اولین برداشت خود از سازمان شما را در طول فرآیند استخدام دریافت می‌کنند، اما حضور در سازمان بر درک آنها تأثیر بیشتری می‌گذارد. این در مورد کارکنان عادی و همچنین سایر افرادی که برای شما کار می کنند صدق می کند. یک تجربه حضوری قوی به شما کمک می کند استعداد خود را برای تعهد به نقش و موفقیت بلندمدت تنظیم کنید.

فرآیند پذیرش، درست زمانی شروع می شود که شما یک پیشنهاد استخدامی ارائه می دهید و تا زمانی که فرد به طور کامل در نقش خود فعالیت کند ادامه می یابد. این دوره زمانی است که کارکنان مستقر می‌شود و تصمیم می‌گیرد که آیا تصمیم درستی گرفته‌اند یا در حال برنامه‌ریزی برای جستجوی شغل بعدی خود هستند.

تطبیق روش‌های کار با مخاطبان خاص گروه‌های مختلف کارکنان تان به همه کمک می‌کند تا احساس کنند بخشی از سازمان هستند و به آنها کمک می‌کند سازنده باشند.

استفاده از تکنیک های مختلف به افراد کمک می کند تا آنچه را که برای موفقیت در موقعیت جدید خود باید بدانند، بیاموزند. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • توضیح ماموریت شرکت، فرهنگ سازمانی و فرآیندها و نقش مهمی که در آن خواهند داشت.
  • پیام شخصی یا تعامل با مدیریت ارشد.
  • ویدئویی از اینکه یک روز معمولی در نقش جدید چگونه خواهد بود.
  • دستورالعمل های ارتباطی در محل کار
  • انواع ویدیوهای آموزشی آنلاین، از جمله مروری بر خط مشی ها و رویه های قابل اعمال در موقعیت آنها.
  • روش‌هایی برای ارائه بازخورد آنها در مورد ورود به سازمان یا سایر مسائل.

 

  1. تجارب افراد را سفارشی کنید

راضی نگه داشتن ترکیب استعدادهای متنوع مستلزم آن است که کارفرمایان خواسته های متنوعی را در محیط کار برآورده کنند. ذهنیت مصرف کننده داشتن "آنچه می خواهیم، ​​زمانی که آن را می خواهیم" در زندگی کاری رخنه کرده است. شخصی‌سازی، کلید ایجاد یک محیط جذاب و مرتبط برای همه است تا کار خود را به بهترین نحو انجام دهند.

شما نباید در مورد اینکه کارکنان چه می خواهند یا چه چیزی به آنها انگیزه می دهد، فرضیات یا تعمیم هایی داشته باشید. از آنها نه تنها در مورد ابزارها و محیطی که برای موفقیت نیاز دارند، بپرسید، بلکه از آنها بپرسید که چه چیزهایی در کارشان ارزش قائل هستند. سپس واقعاً به آنچه آنها می گویند گوش دهید و راه هایی برای تحقق آن پیدا کنید.

تجربه افراد یک سازمان را نمی توان از مسئولیت های روزمره کارکنان جدا کرد. نحوه انجام کارشان در احساس آنها نسبت به شرکت نقش اساسی دارد. یک فضای کاری مناسب و ابزارهای مناسب، کار افراد را آسان‌تر می‌کند و به رضایت کلی آنها از کارفرما کمک می‌کند.

شما باید در نظر داشته باشید که انواع مختلف کارکنان نیازهای متفاوتی دارند که شما باید آنها را برآورده کنید. به عنوان مثال، کارکنان بدون میز شما به نوعی انعطاف پذیری و فناوری متمایز از آنچه مورد نیاز کارکنان دفتری شماست، نیاز دارند. کارکنان بدون میز ممکن است خواهان برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیر و دستگاه‌های قابل حمل سازگار با موبایل باشند. در همین حال، کارمندان دفتری شما احتمالاً به دنبال گزینه های کار از راه دور و راه اندازی دفتر خانه با صفحه نمایش دوم هستند.

 

  1. از فناوری استفاده کنید

آیا سازمان شما نیازهای فنی نیروی کار شما را برآورده می کند؟ برای ایجاد تجربیات دیجیتالی یکپارچه برای همه کارکنان خود باید انواع مختلفی از فناوری را پیاده سازی و استفاده کنید. باز هم بر نیازهای بخش های مختلف نیروی کار خود تمرکز کنید. کارکنان شرکت شما ممکن است به یک سیستم قابل اعتماد برای ثبت ساعات کاری خود نیاز داشته باشند، در حالی که کارمندان تمام وقت شما از یک پلت فرم مدیریت مزایای کاربر پسند بهره مند خواهند شد.

فناوری همچنین می‌تواند ارتباطات و همکاری را برای ارائه تجربه بهتر بهبود بخشد، حتی اگر افراد شما از نظر جغرافیایی توزیع شده باشند. کنفرانس ویدئویی تعامل چهره به چهره ای را فراهم می کند که افراد برای احساس ارتباط بیشتر با یکدیگر نیاز دارند. همچنین، افزایش فرصت‌های بازخورد در زمان واقعی با ابزارهایی که به افراد امکان می‌دهد ایده‌ها و نظرات خود را به صورت مشخص یا ناشناس به اشتراک بگذارند، منجر به بحث‌های معنادارتر و دوطرفه‌تر می‌شود و کارکنان احساس می‌کنند شنیده می‌شوند.

مطمئن شوید که هنگام ایجاد زیرساخت های فناوری منابع انسانی، کل نیروی کار خود را در نظر می گیرید. علاوه بر نیروی کار فعال خود، استخدام های جدید بالقوه و نیروی کار سابق خود را فراموش نکنید. به عنوان مثال، می توانید یک پلتفرم همکاران سابق شرکتی را برای تعامل با کارکنان سابق خود پیاده سازی کنید.

 

  1. ارزش های سازمانی خود را ترویج کنید

ارزش‌های سازمانی را بخشی از فرآیند پذیرش خود قرار دهید و به راحتی برای کارکنان تمام وقت و سایر همکاران در دسترس قرار دهید. با این حال، آنها باید بیش از اظهارات صرف در مورد ارزش های شرکت باشند. آنها را زنده کنید (در زندگی کاری سازمان جاری کنید). ارزش‌های شرکت که به طور فعال مدل‌سازی می‌شوند به همه کمک می‌کنند تا بفهمند چگونه به رفتارها ترجمه می‌شوند. سپس آنها می توانند تصور کنند که چگونه ارزش ها را خودشان مجسم کنند.

مدیریت ارشد باید الگو باشد. وقتی رهبران بیان می‌کنند که ارزش‌های سازمانی چگونه بر تصمیمات تجاری تأثیر گذاشته‌اند، کارکنان شما می‌تواند متوجه شود که ارزش‌ها فقط کلمات نیستند، بلکه مستقیماً با فعالیت‌های شرکت مرتبط هستند.

فرض کنید شما یک کسب و کار تجارت الکترونیک هستید و نوآوری یکی از ارزش های شرکت شما است. ارائه یک ایده برای بازیابی جریان پرداخت خود برای افزایش تبدیل و بهبود تجربه مشتری به تیم ایده پردازی شما نمونه ای از چگونگی تبدیل ارزش به یک رفتار مشخص است.

اجازه ندهید رفتارهای مورد نظر شما مورد توجه قرار نگیرد. برای جمع آوری نمونه هایی از افرادی که ارزش ها را نشان می دهند، وقت بگذارید و به آنها پاداش دهید. این باعث تشویق دیگرانی می شود که در حال حاضر از اصول پیروی نمی کنند و آنها را تشویق می کند که از این روش پیروی کنند.

 

  1. جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها

گردآوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مناسب می‌تواند بینش ارزشمندی برای بهبود تجربه کارکنان سازمانتان به شما بدهد. جمع آوری منظم بازخورد، احساسات فعلی نیروی کار شما را اندازه گیری می کند و به شما کمک می کند نیازها و انگیزه های آینده را پیش بینی کنید. 

هنگام جمع‌آوری بازخورد، نه تنها از اعضای تیم تمام وقت خود، بلکه از انواع دیگر کارکنان نیز در مورد تجربه کار در سازمانتان سؤال کنید. همچنین، یک نظرسنجی تجربه متقاضیان شغلی به شما کمک می کند تا دیدگاه های آنها را درباره سازمان خود بسنجید.

به جای تلاش برای جمع‌آوری داده‌های جامع در طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها، از نظرسنجی‌های نبض و موضوع خاص برای ارزیابی نیازها و نگرش‌های کارکنان استفاده کنید. نتایج نظرسنجی را در هر گروه تجزیه و تحلیل کنید (به عنوان مثال، جمعیت شناختی، بر اساس واحد و …) و استراتژی های هدفمند برای نحوه رسیدگی به مسائل برای هر گروه ایجاد کنید.

به این ترتیب، می‌توانید برنامه‌های مشخصی در مورد اینکه چه کارهایی می‌توانید در استراتژی افراد خود بهتر انجام دهید و چگونه تجربه افراد خود را در آینده شکل دهید، ارائه دهید.

بنابراین تحلیل‌گری افراد می تواند در طراحی و اجرای موفقیت آمیز برنامه های تجربه افراد کمک کند.

 

جمع بندی

اینکه افراد واقعاً چه احساسی نسبت به شغل و محیط کاری خود دارند، هیچ وقت به انداز امروزه تأثیر مهمی بر موفقیت یک سازمان (نسبت به گذشته) نداشته است. اکنون زمان آن فرا رسیده است که واحد منابع انسانی در مورد استفاده از دیدگاه همه افراد نسبت به شرکت سنجیده تر عمل کند.

نگاه کل‌نگر به نیروی کار و شناخت نیازهای مختلف افراد درون و نزدیک به سازمان‌تان به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که همه را توانمند می‌سازید تا در محل کار خود بهترین باشند.

 

برای آشنایی بیشتر با مفهوم و مدل های تجربه افراد (People Experience) می توانید در مسترکلاس تجربه افراد ثبت نام و شرکت کنید.

برای طراحی و اجرای برنامه تجربه افراد می توانید با متخصصان آکادمی رفتار سازمانی در ارتباط باشید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)