ایجاد یک تجربه تاثیرگذار برای افراد در سازمان

ایجاد یک تجربه تاثیرگذار برای افراد در سازمان

ایجاد یک تجربه تاثیرگذار برای افراد - یک سفر 12 مرحله ای

ایجاد یک تجربه متحول کننده برای افراد که نیازهای سازمان و نیروی کار آن را برآورده می کند، مستلزم آغاز سفری است که شامل 12 مرحله حیاتی است.

 

ارکان تجربه افراد تاثیرگذار

برای اطمینان از موفقیت، سازمان ها باید رویکرد خود در ایجاد تجربه افراد را بر چهار رکن اساسی بنا کنند:

اول افراد– طرز فکری را ایجاد کنید که افراد (کارکنان) را در اولویت قرار دهد، همانطور که مشتریان ارزش خارجی دارند. با شناخت نیازها و آرزوهای منحصر به فرد کارکنان، یک چارچوب ارزشی متناسب با کارکنان ایجاد کنید. برای شخصی سازی تجربه کارمند و ارائه ارزش به موثرترین روش از پروفایل سازی بلادرنگ استفاده کنید

فناوری - کارکنان را با فناوری های مناسب توانمند سازید و از ایجاد تجربه کاربری رضایت‌بخش اطمینان حاصل کنید. این شامل سیستم‌های شخصی و اداری، پلتفرم‌ها و فعال‌سازی در سطح سازمانی از طریق دستگاه‌های متصل می‌شود. هدف استفاده از فناوری برای حمایت از سبک کاری فردی کارکنان و افزایش بهره وری آنهاست.

فرآیندها و عملیات - ساده کردن فرآیندها برای ارائه ارزش برای کارکنان و سازمان. ساده کردن عملیات، ایجاد یک مدل عملیاتی با هدف قراردادن منابع انسانی و با تمرکز بر تعالی خدمات، مدیریت دانش، مشارکت و توانمندسازی، می باشد.

ذهنیت و فرهنگ - فرهنگی را پرورش دهید که شامل فراگیری (شمولیت)، رفاه و پایداری باشد. ارزش ها و اهداف سازمان را تعریف کنید و آنها را با شیوه های مدیریتی و مسئولیت شرکت هماهنگ کنید. ایجاد ارتباط واضح و روشن از نکات واقعی فرهنگ به کارکنان بسیار مهم است.

 

12 گام برای شکل دهی تجربه افراد تاثیرگذار

برای ایجاد یک تجربه یکپارچه و تاثیرگذار برای افراد، سازمان ها باید این 12 مرحله را در نظر بگیرند و دنبال کنند و به چهار رکن ذکر شده در بالا بپردازند:

اول افراد:

1) یک میثاق مبتنی بر افراد ایجاد کنید که مشاغل و نقش ها را به نتایج مرتبط می کند و پتانسیل رشد شغلی را به اشتراک می گذارد.

2) گوش دادن مداوم، یادگیری، و مکانیسم های بازخورد را برای درک نقاط درد کارکنان و تقویت رشد در آغوش بگیرید.

3) خود مختاری، سلف سرویس و توانمندسازی را تعبیه کنید تا به کارکنان احساس آزادی در کارشان بدهید.

 

تکنولوژی:

4) شناخت شخصیت های کارکنان برای ارائه ابزارهای فناوری مناسب، از جمله ابزارهای بهره وری و همکاری، پورتال های کارکنان و برنامه های کاربردی مبتنی بر دیجیتال.

5) فضاهای همکاری و تجربیات همه جانبه را اجرا کنید، از طریق بینش داده ها، پذیرش و پیشرفت را هدایت کنید.

 

فرآیندها و عملیات:

6) یک مدل عملیاتی منابع انسانی و خدمات عالی را برای پشتیبانی از روش های کاری مطلوب تعریف کنید.

7) فرآیندها و عملیات بدون اصطکاک را طراحی کنید که با میثاق کارکنان هماهنگ باشد.

8) محیط های فیزیکی ایجاد کنید که نیازهای تجربه کارکنان را برآورده کند و به طور موثر از کار آنها پشتیبانی کند.

9) از تجزیه و تحلیل ها و بینش ها (تحلیل‌گری افراد) برای بهبود مستمر تمام جنبه های سفر کارکنان استفاده کنید.

 

طرز فکر و فرهنگ:

10) یک استراتژی افراد جهانی/محلی برای اجرای یک تجربه افراد در تمام پروفایل های کارکنان ایجاد کنید.

11) رویه های مدیریتی را با بلند همتی ها و اهداف سازمان برای پرورش تجربه ای منسجم، فراگیر و رفاه محور هماهنگ کنید.

12) از ثبات در تمام لحظاتی که برای ارائه یک تجربه استثنایی افراد مهم است اطمینان حاصل کنید.

 

اگر به این حوزه علاقمند هستید برای آشنایی بیشتر با مفهوم و مدل های تجربه افراد (People Experience) می توانید در مسترکلاس تجربه افراد ثبت نام و شرکت کنید.

برای طراحی و اجرای برنامه تجربه افراد در سازمان خود می توانید با متخصصان آکادمی رفتار سازمانی در ارتباط باشید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)