درس هایی که رهبران موفق آرزو می کردند زودتر یاد می گرفتند

درس هایی که رهبران موفق آرزو می کردند زودتر یاد می گرفتند

رهبران برجسته درس‌های کلیدی را به یاد می‌آورند که آرزو می‌کردند زودتر در حرفه‌شان آموخته بودند.

با تأمل در سفر شغلی ام، یک درس مهم به چشم می خورد: پذیرش ناراحتی برای رشد ضروری است. برای بیش از پنج سال، من در یکی از نقش‌هایم به‌عنوان مدیر اجرایی با تمرکز بر فرآیندهای نوآورانه از طریق فناوری در بانکداری، پیشرفت کردم و از پروژه‌ها و همکارانی که زندگی حرفه‌ای من را غنی کردند، لذت بردم.

با این حال، با گذشت زمان، متوجه شدم که در یک منطقه راحت و امن مستقر شده ام. متوجه شدم که وقتی سطح چالش ها و منحنی یادگیری مسطح می شود، سیگنالی است برای چرخشی اساسی یا کشف راه های جدید.

همانطور که من و تیم ام شروع به خودکارسازی بیشتر کارها با استفاده از فناوری کردیم، از زمان خود برای پروژه های استراتژیک تر استفاده می کردیم. با این حال، با گذشت زمان، مقدار قابل توجهی از سازمان را به صورت دیجیتالی متحول کردیم و چندین ساعت در زمان گزارش دهی در هفته صرفه جویی کردیم و این کار من را وادار به جستجوی چالش های بزرگتر کرد.

سفرهای شغلی به ندرت یک مسیر خطی از کارآموزی تا نقش های مدیران اجرایی را دنبال می کنند و مسیرهای  زیگزاگی یا حتی پایین آمدن از نردبان سازمانی می تواند راهی برای موفقیت باشد. در هر مرحله، پتانسیل برای به دست آوردن بینش های ارزشمند برای هدایت حرفه خود وجود دارد. من با سه مدیر دیگر صحبت کردم تا درس‌های کلیدی را که آرزو می‌کردند زودتر در زندگی حرفه‌ای‌شان آموخته بودند، کشف کنم.

 

بهترین مدافع خود شوید

یکی از درس‌های مهمی که در طول حرفه‌ام آموختم این است که تعریف ارزش پیشنهادی شما ضروری است. فراتر رفتن  از منطقه آسایش و دفاع از خودم بسیار مهم بوده است. با نگاهی به سفرم، متأسفم که اهمیت دفاع از خود را زودتر تشخیص ندادم. قبلاً معتقد بودم که سخت کوشی به تنهایی باعث شناخت و فرصت ها می شود. سال‌ها طول کشید تا بفهمم که نه تنها باید دستاوردها و تأثیراتم را ثبت کنم، بلکه باید مرتباً در مورد آنها با رهبران صحبت کنم و آرزوهای شغلی‌ام را بیان کنم.

این رویکرد پیشگیرانه نه تنها بحث های عملکرد پربارتر را تقویت می کند، بلکه به عنوان یک نقشه راه برای پیشرفت شغلی عمل می کند. تا زمانی که به صراحت اهداف خود را برای آینده بیان نکنید، بازخورد لازم برای شناسایی نقاط کور و زمینه های بهبود برای رسیدن به آن اهداف را ندارید.

کارن فریزر، مدیرارشد محصولات و فناوری PwC

 

با افرادی که شبیه شما نیستند شبکه سازی کنید

یادگیری شبکه سازی هوشمندانه یکی از بزرگترین درس های شغلی من بود. فکر می‌کردم با درگیر شدن در گروه‌های کارکنان شرکت، گروه‌های توسعه حرفه‌ای در صنعت خود و فارغ‌التحصیلان هم دانشگاهی ام، به طور موثر شبکه‌سازی می‌کنم. با این حال، فهمیدم که این شبکه‌ها برای حفظ دیدگاهی که من برای خودم داشتم بسیار کوچک هستند.

نیاز داشتم با افرادی ارتباط برقرار کنم که شبیه من نبودند، در زمینه‌هایی کار می‌کردند که من اطلاعات زیادی درباره آنها نداشتم و زمینه‌های اجتماعی-اقتصادی متفاوتی نسبت به من داشتند. «اثر شبکه‌ای» این رویکرد نه تنها به من اجازه داد در اتاق‌هایی باشم که قبلاً نمی‌توانستم به آنها دسترسی داشته باشم، بلکه پتانسیل خرید کل ساختمانی را که آن اتاق‌ها در آن بودند، در صورت لزوم، برای پیشبرد اهدافم ایجاد کرد.

کریستین مک‌کنزی، سرمایه‌گذار و مدیرارشد Lofty Ventures

 

اشتباهات را به عنوان پله های موفقیت ببینید

با تأمل در سفر خود به عنوان یک رهبر استراتژیک شرکتی که در حوزه تجارت، فناوری و سیاست فعالیت می کند، به یک حقیقت عمیق پی بردم: اشتباهات انحراف نیستند. آنها سنگ بنا هستند، به من اجازه دهید یک حکایت شخصی را به اشتراک بگذارم: در اوایل کارم، پروژه ای را رهبری کردم که نتایج مورد انتظار را به همراه نداشت. در ابتدا که ناامید بودم، به زودی متوجه شدم که شکست پایان کار نیست، بلکه یک نقطه محوری است. این من را به ارزیابی مجدد، نوآوری، و در نهایت ابداع استراتژی قوی تر، به رسمیت شناختن و هموار کردن راه برای فرصت های بیشتر سوق داد. اگر یک چیز وجود داشته باشد که آرزو می کردم زودتر بدانم، این است: شکست را به عنوان یک دوست، نه به عنوان یک دشمن، در آغوش بگیرید. از طریق اشتباهاتمان است که یاد می گیریم، رشد می کنیم و در نهایت برتری کسب می کنیم.

 

در مجموع، مسیر شغلی شما با مجموعه ای از درس ها همراه است. این که آیا ناراحتی را برای رشد در آغوش می‌کشید، ارزش پیشنهادی خود را تعریف می‌کنید، هوشمندانه شبکه‌سازی می‌کنید و از اشتباهات درس می‌گیرید. مسیرهای شغلی به ندرت ساده هستند. خواه یک قدم به عقب برمی‌دارید، به سمتی دیگر حرکت می‌کنید یا به سمت جلو گام بر می دارید، مهم است که در لحظه حضور داشته باشید، شرایط فعلی خود را بپذیرید و از این  سفر لذت ببرید.

 

اگر به حوزه رهبری سازمانی علاقمند هستید می توانید در مسترکلاس برنامه توسعه رهبری (از طراحی تا ارزیابی) با تدریس دکتر علی‌اصغر امیری ثبت نام و شرکت کنید.

اگر تصمیم دارید در سازمان خود برنامه توسعه رهبری طراحی و اجرا کنید، یا ورکشاپ رهبری داشته باشید، می توانید جهت کسب مشاوره با متخصصان آرسا (آکادمی رفتار سازمانی) در ارتباط باشید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)